Sølvbryllupsaber


Hej med jer!

Flere har spurgt hvordan jeg har lavet aberne, jeg kan ikke huske de præcise antal masker, men her kommer lige et lille forsøg på en guide og så kan I prøve jer frem så I synes det kommer til at passe 😄

Selve aberne er hæklet ud fra Annette Heintze's opskrift, som findes HER.

Butterfly til manden:
Ca. 8-9 lm, vend med 1 lm og hækl fm hele vejen hen. Jeg har hæklet i alt 4 rækker med fm. Derefter har jeg klippet et stykke garn som jeg har viklet rundt om det lille hæklede stykke, så det kommer til at ligne en butterfly 🎀

Skjorte til manden:
Ca. 5 lm, vend med 1 l og hækl fm hele vejen hen. Derefter har jeg taget 1 ind i skiftevis den ene og anden side indtil den blev trekantet og jeg synes den havde en passende længde. Knapperne har jeg lavet ved at sy noget af det tråd jeg har brugt til butterflyen på, så jeg synes det så pænt ud, men der kan man jo igen prøve sig frem og gøre hvad man selv synes er pænt. 👔

Kjole til damen:
Ærmerne har jeg lavet ved at hækle de sidste 11 omgange med samme farve som jeg har brugt til kroppen. Derefter har jeg lavet flæser ved først at hækle en omgang fm der hvor farverne skiller på armen. Derefter har jeg hæklet en omgang med 3 hstgm i hver fm hele veje rundt. 
Skørtet har jeg lavet ved at hækle en omgang fm på mellem omgang 12 og 13 på kroppen. Derefter har jeg lavet 1 omgang med 3 stgm i hver m. Derefter 1 omgang med 1 stgm i hver m. Til sidst har jeg lavet en omgang med 1 hstgm i hver m. 👗

Håber det er til at forstå! Ellers må I endelig bare spørge! 🙈
Rigtig god fornøjelse!

- Christina Binau

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Kay Bojesen Abe som baby

Sommerprojekt - Hæklede klude i C2C